Területek felfedezése

A sziget felfedezése

A játékban nem található külön térkép, mivel a minél valósághűbb hatást kívánja elérni. Találunk majd iránytűt, ami segít a tájékozódásban, de azért át kell gondolunk azt merre is tartunk. Érdemes az egyes sziklafalakat, különleges nagy fákat, táborokat és barlang bejáratokat használjuk tájékozódási pontoknak és építsünk jelölőket is, tovább segítve a könnyű eligazodásunkat.

 

Barlangok felfedezése

A barlangokban kevesebb a tájékozódási pont, viszont általában nem lehet eltévedni. Arra kell nagyon figyelni, hogy nehogy egy föld alatti szakadékba essünk, mivel a látási viszonyok nem olyan jók. Van a térképen egy üres papír, amire a barlangok rendszerét tudja karakterünk feljegyezni. Mielőtt nekiugranánk a barlangok felfedezésének, gondoskodjunk arról, hogy legyen nálunk elég szövet, rongy darab és bot, hogy tudjunk mindig fáklyát készíteni. Esetleg ha már megtaláltuk az elemlámpát, akkor legyen hozzá tartalék elem nálunk.

 

Kannibál őrjáratok a szigeten

A szigeten őrjáratoznak a kannibál csoportok. Ezeket érdemes hagyni elfutni és addig elrejtőzni, főleg ha a szigetet szeretnénk felderíteni és nem harcolni. (Barlangokba ezt nem tudjuk megtenni.) Az őrjáratok viszonylag nagy eséllyel érintik a kannibál tanyákat. Az őrjáratokat hiába támadjuk meg, azok idővel újra jönni fognak. Így arra nem érdemes számítani, hogy egyszer majd elfogynak.

 

Ellenségek a szigeten és barlangokban

A barlangokban ahogy haladsz előre, fedezed fel őket és megölöd az ott tanyázó kannibálokat, mutánsokat, egy idő után azért szükségünk lesz menteni. A játékmenetben az alvás képes egyes nyersanyagokat, tárgyakat (és ellenségeket) újra elhelyezni. Miután megtisztítottuk az egyes barlang részeket, utána már nem fog ellenség odakerülni újra.